Daripada Abu Hurairah r.a. Beliau berkata, Rasulullah SAW bersabda “Akan keluar pada akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual Agama (ad-deen - tauhid rububiyyah), Islam (al-Islam - i'ttiqad uluhiyyah) serta furu' (branch) baginya, yaitu Aqidah (al-Iman) dari Syariah-Figh (al-Ilmu) untuk tujuan duniawi - politik (jawatan, pangkat, kuasa, popularity, nama, gelar, kekayaan).
Mereka berpakaian di hadapan orang lain dengan pakaian yang
dibuat daripada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk
mendapat simpati orang ramai agar wala & memilih dirinya sebagai pemimpin, dan perkataan mereka lebih manis daripada
gula.
Padahal hati mereka adalah hati serigala. Allah SWT
berfirman kepada mereka “Apakah kamu tertipu dengan kelembutanKu?
Ataukah kamu terlalu berani berbohong kepadaKu? Demi kebesaranKu, Aku
bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan
mereka sendiri, sehingga orang yang alim (cendekiawan) pun akan menjadi
bingung”
(HR Tirmizi)
Dan perangilah mereka (yang menjadikan perkara agama : ketuhanan sebagai bahan fitnah sesama sendiri ) sehingga tidak ada lagi fitnah, dan (sehingga) menjadilah Agama (Ad-deen - tauhid zat Allah : rububiyyah) itu semata-mata kerana Allah (lillaahi - bukan kerana parti - duniawi : jawatan, pangkat, nama popularity, gelar, kekayaan). Kemudian jika mereka berhenti (dari melakukan fitnah atasnama Agama tauhid, i'ttiqad serta Aqidah & syariah-siqh) maka tidaklah ada permusuhan lagi melainkan terhadap orang-orang yang zalim. (Al-Baqarah 2:193
Sesungguhnya orang-orang munafik (engkar - kapir demi kapir dan demi kapir - sesat petunjuk Allah - al-Quran) itu ditempatkan pada tingkatan yang terkebawah sekali dari (lapisan-lapisan dalam) neraka. Dan engkau tidak sekali-kali akan mendapat sesiapa pun yang boleh menolong mereka (melainkan mereka bertaubat nasuhah & taubatnya diterima Allah). (An-Nisaa' 4:145)
Kecuali orang-orang yang bertaubat (dari perbuatan munafik itu) dan memperbaiki amalan mereka (yang salah), dan mereka pula berpegang teguh kepada (agama - tauhidkan zat) Allah (wajib wujud hanya satu - Ahadun, Wahidun), serta mengerjakan agama (tauhid zat Allah maha Esa wajib wujud hanya Satu - Ahadun : Wahidun) mereka dengan ikhlas (semata-mata) kerana Allah (bukan kerana parti - duniawi : jawatan, pangkat, nama, popularity, gelar, kekayaan), maka mereka yang demikian itu ditempatkan bersama-sama orang-orang yang beriman (di dalam Syurga); dan Allah akan memberikan orang-orang yang beriman itu pahala yang amat besar. (An-Nisaa' 4:146)
Dan perangilah mereka sehingga tidak ada lagi fitnah (dalam perkara agama : ketuhanan & furuq), dan (sehingga) menjadilah agama itu seluruhnya (bebas) bagi Allah (Lillaahi) semata-mata. Kemudian jika mereka berhenti (dari kekufurannya dan gangguannya, nescaya mereka diberikan balasan yang baik) kerana sesungguhnya Allah Maha Melihat akan apa yang mereka kerjakan. (Al-Anfaal 8:39)
///Dan perangilah mereka (yang menjadikan perkara agama : ketuhanan sebagai bahan fitnah sesama sendiri ) sehingga tidak ada lagi fitnah, dan (sehingga) menjadilah Agama (Ad-deen - tauhid zat Allah : rububiyyah) itu semata-mata kerana Allah (lillaahi - bukan kerana parti - duniawi : jawatan, pangkat, nama popularity, gelar, kekayaan). Kemudian jika mereka berhenti (dari melakukan fitnah atasnama Agama tauhid, i'ttiqad serta Aqidah & syariah-siqh) maka tidaklah ada permusuhan lagi melainkan terhadap orang-orang yang zalim. (Al-Baqarah 2:193
Sesungguhnya orang-orang munafik (engkar - kapir demi kapir dan demi kapir - sesat petunjuk Allah - al-Quran) itu ditempatkan pada tingkatan yang terkebawah sekali dari (lapisan-lapisan dalam) neraka. Dan engkau tidak sekali-kali akan mendapat sesiapa pun yang boleh menolong mereka (melainkan mereka bertaubat nasuhah & taubatnya diterima Allah). (An-Nisaa' 4:145)
Kecuali orang-orang yang bertaubat (dari perbuatan munafik itu) dan memperbaiki amalan mereka (yang salah), dan mereka pula berpegang teguh kepada (agama - tauhidkan zat) Allah (wajib wujud hanya satu - Ahadun, Wahidun), serta mengerjakan agama (tauhid zat Allah maha Esa wajib wujud hanya Satu - Ahadun : Wahidun) mereka dengan ikhlas (semata-mata) kerana Allah (bukan kerana parti - duniawi : jawatan, pangkat, nama, popularity, gelar, kekayaan), maka mereka yang demikian itu ditempatkan bersama-sama orang-orang yang beriman (di dalam Syurga); dan Allah akan memberikan orang-orang yang beriman itu pahala yang amat besar. (An-Nisaa' 4:146)
Dan perangilah mereka sehingga tidak ada lagi fitnah (dalam perkara agama : ketuhanan & furuq), dan (sehingga) menjadilah agama itu seluruhnya (bebas) bagi Allah (Lillaahi) semata-mata. Kemudian jika mereka berhenti (dari kekufurannya dan gangguannya, nescaya mereka diberikan balasan yang baik) kerana sesungguhnya Allah Maha Melihat akan apa yang mereka kerjakan. (Al-Anfaal 8:39)
Ab Sheikh Yunan.
4 ulasan:
Human crimes that sell Religions (tauhid), Islam (i'ttiqad) and Furu 'for him for worldly purposes - politics.
Ulama & Ulul Class knowledge of "Langau Tait Aqidah" (al-Iman) from Shariah-Fiqh (al-Ilmu) is a mere intellect, but I'ttiqad & Tauhid disintegrated so the dry shit dust is blown away by strong winds.
From Abu Hurairah r.a. He said the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said, "Go out at the end of the day those who seek the benefit of the world by selling Religion (ad-deen - tauhid rububiyyah), Islam (al-Islam - i'ttiqad uluhiyyah) Namely the Aqidah (al-Iman) of Shariah-Figh (al-Ilmu) for the purpose of world-politics (position, rank, power, popularity, name, title, wealth).
They are dressed in front of others with a goat's skin (pretending to be zuhud from the world) to get people's sympathy so that they do not & choose themselves as leaders, and their words are sweeter than sugar.
Though their hearts are the heart of the wolf. Allah SWT said to them "Are you deceived by my tenderness? Or are you too brave to lie to me? For my greatness, I swear to bring down a defamation which will happen among themselves, so that the pious (scholar) will be confused "
(HR Tirmizi) A193
And fight them (who make religion: divinity as a defamation of one another) until there is no defamation, and (until) become the religion (Ad-deen - tauhid substance of Allah: rububiyyah) simply because of Allah (lillaahi - not because Party - worldly: posts, ranks, popularity names, titles, wealth). Then if they stop (from doing defamation on the religion of tauhid, i'ttiqad and Aqidah & shariah-siqh) then there is no hostility other than those who do wrong. (Al-Baqarah 2: 193
A145
Verily, the hypocrites (for the sake of Allah and the guidance of Allah - the Quran) are placed at the lowest level of (the deep layers of) the Fire. And thou wilt not find any to help them (except that they repent and turn their repentance towards Allah). (An-Nisaa '4: 145)
A146 Except those who repent and amend their deeds, and they hold fast to Allah, (they are obligated only to be one - Ahadun, Wahidun), and to practice religion They are sincerely (for the sake of Allah (not because of the worldly parties: position, rank, name, popularity, title, wealth), then they are placed Together with the believers; And Allah will give those who believe a great reward. (An-Nisaa '4: 146)
A039 And fight them until there is no more defamation (in religion): and all religion is for Allah (alone). But if they abstain (from their disbelief and distress they will be rewarded), for Allah is Seer of what they do. (Al-Anfaal 8:39)
///
Ab Sheikh Yunan.
卖宗教(tauhid),伊斯兰教(i'ttiqad)和古鲁的人类犯罪,为了世俗宗旨 - 政治。
Ulama&Ulul Class of“Langau Tait Aqidah”(al-Iman),来自伊斯兰教法(al-Ilmu),只是一种智力,但是I'ttiqad&Tauhid分解,所以干燥的粪便粉尘被强风吹走。
来自Abu Hurairah ra.a他说,先知(真主的和平与祝福在他身上)说:“通过出售宗教(ad-deen-tauhid rububiyyah),伊斯兰教(伊斯兰教),寻求世界的利益的人,终于出去 - i'ttiqad uluhiyyah)就是为了世界政治(位置,等级,权力,人气,名字,称号,财富)的目的,伊斯兰教法(伊斯兰堡)的阿齐达(al-Iman)。
他们穿着山羊的皮肤(假装是世界上的zuhud)在别人的面前得到人们的同情,使他们不选择自己作为领导者,他们的话比糖更甜。
虽然他们的心是狼的心脏。安拉SWT对他们说:“你是否被我的温柔欺骗?或者你是否敢于欺骗我?为了我的伟大,我发誓要诽谤自己将发生的诽谤,使虔诚的(学者)将被困惑“
(HR Tirmizi)A193
并且打败他们(使宗教:神性相互诽谤),直到没有诽谤为止,(直到)成为宗教(真主的灵性真理:rububiyyah)只是因为真主(拉拉希 - 不是因为党 - 世俗:岗位,职级,人气名称,头衔,财富)。那么如果他们停止(对tau the,伊蒂加,阿齐达和伊斯兰教的宗教诽谤),除了那些错误的人之外,没有敌意。 (Al-Baqarah 2:193
A145
实际上,伪君子(为真主和真主的指引 - 古兰经)被放置在火的最底层(深层)。你不会找到任何帮助他们的人(除了悔改,悔改为真主)。 (安妮比萨4:145)
A146除了忏悔和修改他们的行为的人,他们坚定地坚持安拉(他们只有义务成为一个 - 阿丹,瓦希顿),并实践宗教他们是真诚的(为了真主的缘故(不是因为世俗的)派对:位置,等级,名称,人气,头衔,财富),然后与信徒一起放置;真主会给那些相信大奖的人(安妮萨萨4:146)
A039和他们斗争,直到没有更多的诽谤(在宗教):所有的宗教是真主(单独)。但如果他们弃权(他们的怀疑和痛苦,他们将得到回报),因为安拉是他们所做的事。 (安祖巴8:39)
///
Ab Sheikh Yunan
Mài zōngjiào (tauhid), yīsīlán jiào (i'ttiqad) hé gǔ lǔ de rénlèi fànzuì, wèile shìsú zōngzhǐ - zhèngzhì.
Ulama&Ulul Class of“Langau Tait Aqidah”(al-Iman), láizì yīsīlán jiào fǎ (al-Ilmu), zhǐshì yī zhǒng zhìlì, dànshì I'ttiqad&Tauhid fēnjiě, suǒyǐ gānzào de fènbiàn fěnchén bèi qiángfēng chuī zǒu.
Láizì Abu Hurairah ra.A tā shuō, xiānzhī (zhēnzhǔ de hépíng yǔ zhùfú zài tā shēnshang) shuō:“Tōngguò chūshòu zōngjiào (ad-deen-tauhid rububiyyah), yīsīlán jiào (yīsīlán jiào), xúnqiú shìjiè de lìyì de rén, zhōngyú chūqù - i'ttiqad uluhiyyah) jiùshì wèile shìjiè zhèngzhì (wèizhì, děngjí, quánlì, rénqì, míngzì, chēnghào, cáifù) de mùdì, yīsīlán jiào fǎ (yīsīlánbǎo) de ā qí dá (al-Iman).
Tāmen chuānzhuó shānyáng de pífū (jiǎzhuāng shì shìjiè shàng de zuhud) zài biérén de miànqián dédào rénmen de tóngqíng, shǐ tāmen bù xuǎnzé zìjǐ zuòwéi lǐngdǎo zhě, tāmen dehuà bǐ táng gèng tián.
Suīrán tāmen de xīn shì láng de xīnzàng. Ān lā SWT duì tāmen shuō:“Nǐ shìfǒu bèi wǒ de wēnróu qīpiàn? Huòzhě nǐ shìfǒu gǎnyú qīpiàn wǒ? Wèile wǒ de wěidà, wǒ fāshì yào fěibàng zìjǐ jiāng fāshēng de fěibàng, shǐ qiánchéng de (xuézhě) jiāng bèi kùnhuò “
(HR Tirmizi)A193
bìngqiě dǎbài tāmen (shǐ zōngjiào: Shén xìng xiānghù fěibàng), zhídào méiyǒu fěibàng wéizhǐ,(zhídào) chéngwéi zōngjiào (zhēnzhǔ de língxìng zhēnlǐ:Rububiyyah) zhǐshì yīn wéi zhēnzhǔ (lā lā xī - bùshì yīnwèi dǎng - shìsú: Gǎngwèi, zhíjí, rénqì míngchēng, tóuxián, cáifù). Nàme rúguǒ tāmen tíngzhǐ (duì tau the, yī dì jiā, ā qí dá hé yīsīlán jiào de zōngjiào fěibàng), chúle nàxiē cuòwù de rén zhī wài, méiyǒu díyì. (Al-Baqarah 2:193
A145
shíjì shang, wèijūnzǐ (wéi zhēnzhǔ hé zhēnzhǔ de zhǐyǐn - gǔlánjīng) bèi fàngzhì zài huǒ de zuì dǐcéng (shēncéng). Nǐ bù huì zhǎodào rènhé bāngzhù tāmen de rén (chúle huǐgǎi, huǐgǎi wéi zhēnzhǔ). (Ānnī bǐsà 4:145)
A146 chúle chànhuǐ hé xiūgǎi tāmen de xíngwéi de rén, tāmen jiāndìng dì jiānchí ān lā (tāmen zhǐyǒu yìwù chéngwéi yīgè - ā dān, wǎ xī dùn), bìng shíjiàn zōngjiào tāmen shì zhēnchéng de (wèile zhēnzhǔ de yuángù (bùshì yīnwèi shìsú de) pàiduì: Wèizhì, děngjí, míngchēng, rénqì, tóuxián, cáifù), ránhòu yǔ xìntú yīqǐ fàngzhì; zhēnzhǔ huì gěi nàxiē xiāngxìn dàjiǎng de rén (ānnī sà sà 4:146)
A039 hé tāmen dòuzhēng, zhídào méiyǒu gèng duō de fěibàng (zài zōngjiào): Suǒyǒu de zōngjiào shì zhēnzhǔ (dāndú). Dàn rúguǒ tāmen qìquán (tāmen de huáiyí hé tòngkǔ, tāmen jiāng dédào huíbào), yīn wéi ān lā shì tāmen suǒ zuò de shì. (Ān zǔ bā 8:39)
///
Ab Sheikh Yunan
மதங்கள் (டவுதின்), இஸ்லாமியம் (ஐட்டிகாட்) மற்றும் ஃபூருக்களை உலகெங்கும் நோக்கமாகக் கொண்ட மனித குலங்கள் - அரசியல்.
Shariah-Fiqh (al-Ilmu) இலிருந்து "Langau Tait Aqidah" (அல்-இமான்) பற்றிய உமாமா மற்றும் உலுல் வகுப்பு அறிவு வெறும் அறிவாற்றல், ஆனால் ஈட்டிகாட் & டூஹித் சிதைந்துவிட்டதால் உலர் காற்றின் தூசி வலுவான காற்று .
அபு ஹுரைரா ஆர்.ஏ. நபி (ஸல்) அவர்கள் கூறினார்கள்: "நபி (ஸல்) அவர்கள் இஸ்லாம் (இஸ்லாம்) உலகின் அரசியலுக்கு (பதவி, பதவி, பதவி, செல்வாக்கு, பெயர், தலைப்பு, செல்வம்) நோக்கத்திற்காக ஷரியா-ஃபிக் (அல்-இலம்) என்ற அக்கிதா (அல்-இம்மான்) என்பவராவார்.
அவர்கள் மக்களுக்கு அனுதாபத்தை பெற்றுக்கொள்வதற்காக ஒரு ஆட்டுத் தோலை (உலகத்திலிருந்து ஜுஹூட் போல நடித்துள்ளனர்) மற்றவர்களின் முன்னால் அணிவகுத்து நிற்கிறார்கள், அதனால் அவர்கள் தங்களைத் தலைவர்களாகத் தேர்ந்தெடுத்துக் கொள்வதில்லை, மற்றும் அவர்களின் வார்த்தைகள் சர்க்கரை விட இனிப்பானவை.
அவர்களுடைய இதயங்கள் ஓநாயின் இதயமாயினும். (ஸஹீஹுல் புகாரி, முஸ்லிம்) நபி (ஸல்) அவர்கள் கூறினார்கள்: அல்லாஹ்வின் தூதர் (ஸல்) அவர்கள் கூறினார்கள்: "என் அடியார்கள் மீது நீங்கள் வஞ்சிக்கப்பட்டீர்களா? அல்லது என்னிடம் பொய்யுரையாதேயானால் நிச்சயமாக என்னிடத்திலிருந்தே நான் தீர்ப்பளிப்பேன். "
(ஆர்.டி. டைமிஸி) A193
அல்லாஹ்வின் அருட்கொடைகளைத் தவிர வேறெதுவும் அவசரப்படாத வரை, அவர்களோடு போர் புரியுங்கள். (அல்லாஹ்வின் தஜ்ஜீ (ரலி) அவர்கள் இறைவனைப் பற்றி கட்சி - உலகின்: இடுகைகள், அணிகளில், பிரபல பெயர்கள், தலைப்புகள், செல்வம்). பின்னர் அவர்கள் (தஃஹீத், இதிகாத் மற்றும் அக்கிதாஹ் மற்றும் ஷரீஹை-சிக்ஹ் ஆகியவற்றின் மதத்தின் மீது அவதூறு செய்வதிலிருந்து) தடுத்துவிட்டால், தவறு செய்தவர்களைத் தவிர வேறு எந்தவிதமான விரோதமும் இல்லை. (அல்-பகரா 2: 193)
A145
நிச்சயமாக நயவஞ்சகர்கள் (அல்லாஹ்விற்காகவும், அல்லாஹ்வின் நேர்வழியாகவும்) குர்ஆன் மிகக் குறைவாகவே நரகத்தில் தள்ளப்பட்டுள்ளனர். அவர்களுக்கு உதவி செய்வோர் எவருமில்லை. அவர்கள் தவ்பா செய்து (பாவமன்னிப்புக் கோருதலைத் தவிர வேறில்லை); (An-Nisaa '4: 145)
(நபியே!) முஃமின்களே! அல்லாஹ் மன்னிப்பவனாகவும், மிக்க கிருபையுடையவனாகவும் இருக்கின்றான். அல்லாஹ் மன்னிப்பவனாகவும், மிக்க கிருபையுடையவனாகவும் இருக்கின்றான். (அல்குர்ஆன் 4: 146) நபி (ஸல்) அவர்கள் கூறினார்கள்:
[14:39] மேலும் (இவ்வுலகில்) எவ்விஷயத்திலும் அவர்களுடன் போர் செய்யாத வரையில் அவர்களை எதிர்த்துப் போராடுவீராக. ஆனால் அவர்கள் புறக்கணித்து விடுவார்களானால், நிச்சயமாக அல்லாஹ் அவர்கள் செய்பவற்றையெல்லாம் (நன்கு) உற்று நோக்கியவனாகவே இருக்கின்றான். (அல்-அஃப்தல் 8:39)
///
ஆபி ஷேக் யுனன்.
Mataṅkaḷ (ṭavutiṉ), islāmiyam (aiṭṭikāṭ) maṟṟum ḥpūrukkaḷai ulakeṅkum nōkkamākak koṇṭa maṉita kulaṅkaḷ - araciyal.
Shariah-Fiqh (al-Ilmu) iliruntu"Langau Tait Aqidah" (al-imāṉ) paṟṟiya umāmā maṟṟum ulul vakuppu aṟivu veṟum aṟivāṟṟal, āṉāl īṭṭikāṭ& ṭūhit citaintuviṭṭatāl ular kāṟṟiṉ tūci valuvāṉa kāṟṟu.
Apu hurairā ār.Ē. Napi (sal) avarkaḷ kūṟiṉārkaḷ: "Napi (sal) avarkaḷ islām (islām) ulakiṉ araciyalukku (patavi, patavi, patavi, celvākku, peyar, talaippu, celvam) nōkkattiṟkāka ṣariyā-ḥpik (al-ilam) eṉṟa akkitā (al-im'māṉ) eṉpavarāvār.
Avarkaḷ makkaḷukku aṉutāpattai peṟṟukkoḷvataṟkāka oru āṭṭut tōlai (ulakattiliruntu juhūṭ pōla naṭittuḷḷaṉar) maṟṟavarkaḷiṉ muṉṉāl aṇivakuttu niṟkiṟārkaḷ, ataṉāl avarkaḷ taṅkaḷait talaivarkaḷākat tērnteṭuttuk koḷvatillai, maṟṟum avarkaḷiṉ vārttaikaḷ carkkarai viṭa iṉippāṉavai.
Avarkaḷuṭaiya itayaṅkaḷ ōnāyiṉ itayamāyiṉum. (Sahīhul pukāri, muslim) napi (sal) avarkaḷ kūṟiṉārkaḷ: Allāhviṉ tūtar (sal) avarkaḷ kūṟiṉārkaḷ: "Eṉ aṭiyārkaḷ mītu nīṅkaḷ vañcikkappaṭṭīrkaḷā? Allatu eṉṉiṭam poyyuraiyātēyāṉāl niccayamāka eṉṉiṭattiliruntē nāṉ tīrppaḷippēṉ. "
(Ār.Ṭi. Ṭaimisi) A193
allāhviṉ aruṭkoṭaikaḷait tavira vēṟetuvum avacarappaṭāta varai, avarkaḷōṭu pōr puriyuṅkaḷ. (Allāhviṉ tajjī (rali) avarkaḷ iṟaivaṉaip paṟṟi kaṭci - ulakiṉ: Iṭukaikaḷ, aṇikaḷil, pirapala peyarkaḷ, talaippukaḷ, celvam). Piṉṉar avarkaḷ (taḥhīt, itikāt maṟṟum akkitāh maṟṟum ṣarīhai-cik'h ākiyavaṟṟiṉ matattiṉ mītu avatūṟu ceyvatiliruntu) taṭuttuviṭṭāl, tavaṟu ceytavarkaḷait tavira vēṟu entavitamāṉa virōtamum illai. (Al-pakarā 2: 193)
A145
niccayamāka nayavañcakarkaḷ (allāhviṟkākavum, allāhviṉ nērvaḻiyākavum) kur'āṉ mikak kuṟaivākavē narakattil taḷḷappaṭṭuḷḷaṉar. Avarkaḷukku utavi ceyvōr evarumillai. Avarkaḷ tavpā ceytu (pāvamaṉṉippuk kōrutalait tavira vēṟillai); (An-Nisaa'4: 145)
(Napiyē!) Muḥmiṉkaḷē! Allāh maṉṉippavaṉākavum, mikka kirupaiyuṭaiyavaṉākavum irukkiṉṟāṉ. Allāh maṉṉippavaṉākavum, mikka kirupaiyuṭaiyavaṉākavum irukkiṉṟāṉ. (Alkur'āṉ 4: 146) Napi (sal) avarkaḷ kūṟiṉārkaḷ:
[14:39] Mēlum (ivvulakil) evviṣayattilum avarkaḷuṭaṉ pōr ceyyāta varaiyil avarkaḷai etirttup pōrāṭuvīrāka. Āṉāl avarkaḷ puṟakkaṇittu viṭuvārkaḷāṉāl, niccayamāka allāh avarkaḷ ceypavaṟṟaiyellām (naṉku) uṟṟu nōkkiyavaṉākavē irukkiṉṟāṉ. (Al-aḥptal 8:39)
///
Āpi ṣēk yuṉaṉ.
Catat Ulasan